NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
إِسْحَقُ
بْنُ
إِبْرَاهِيمَ
بْنِ
رَاهَوَيْهِ
حَدَّثَنَا
عَبْدُ الرَّزَّاقِ
أَخْبَرَنَا
ابْنُ
جُرَيْجٍ
أَخْبَرَنِي
ابْنُ
خُثَيْمٍ
قَالَ
سَمِعْتُ سَعِيدَ
بْنَ
جُبَيْرٍ
وَمُجَاهِدًا
يُحَدِّثَانِ
عَنْ ابْنِ
عَبَّاسٍ فِي
الْبِكْرِ يُؤْخَذُ
عَلَى اللُّوطِيَّةِ
قَالَ
يُرْجَمُ
قَالَ أَبُو
دَاوُد
حَدِيثُ
عَاصِمٍ
يُضَعِّفُ
حَدِيثَ
عَمْرِو بْنِ
أَبِي
عَمْرٍو
Said b. Cübeyr ve
Mücahid, İbn Abbas radıyallahu anhumâdan;
Livâta ederken yakalanan
bekâr hakkında: "Recmedilir" dediğini rivayet etmişlerdir.
Ebû Davud şöyle dedi:
"Asımın hadîsi, Amr b. Ebî Amfin hadîsini zayıflatıyor."
İzah:
Lût kavminin yaptığı işten
maksat, insanlarla, arka tarafından temas kurmaktır. Temas kurulan şahıs erkek
olsun kadın olsun aynıdır. Bu harekete, livâtâ denilir. Bugün kullanılan
"HomoseLsüellik" tâbiri ile aynı manâdır.
Cenâb-ı Allah'ın
gönderdiği bir Nebi olan Hz. Lût (.s)'ın kavmi arasında bu çirkin hareket
yayıldığı için, "Lût kavminin yaptığı iş" denilmiştir.
Bu fiili işleyene de
"Lûtî" denilir.
Allah (c.c.) Lût
kavmini, işledikleri bu çirkin günahtan dolayı daha dünyada iken cezalandırmış,
onları üzerlerine taş yağıdırarak helak etmiştir. Cenâb-ı hakkın şu cilvesine
bakın ki her türlü hastalığın tedavisinin bilindiği bu asırda,
homoseksüellikten kaynaklanan bir hastalık, tedavisi, mümkün olmayan tek
hastalıktır.
Allah'ın emir ve
yasaklarının tümü insanların maslahatına yöneliktir. Yâni ya insanlık için
(fert veya toplum) bir menfaat sağlamayı ya da onlardan bir zararı defetmeyi
hedeflemiştir. Eğer bir şey yasaklanmışsa mutlaka onda bir hikmet, bir
maslahat vardır. Dolayısıyla, zina ve homoseksüellik (eş cinsellik) gibi
fiiller, ilk bakışta iki kişi arasında cereyan ettiği için, "bunun ne
mahzuru var ki?! Alan memnun veren memnun" denilemez. Bu hareketler,
Allah'ın emrine isyan oluşlarının yanı sıra, fert ve toplum hayatının
(parçalanıp çözülmesine), onulmaz yaralar açılmasına da sebeptirler. İşte
asrımızda, dinimizin şiddetle yasakladığı en büyük çirkinliklerden
olan,eşcinselliğin, tedâvî edilmez bir hastalığa sebep olduğunun ortaya
çıkışı, garip ama Allah'ın emir ve yasaklanndaki hikmete yeni bir örnek olması
bakımından hikmetli bir tecellidir.
Üzerinde durduğumuz
rivayetlerden birincisi, evli ve bekâr ayırımı yapmadan eşcinsellik
muamelesinde bulunan her iki kişinin de (temas eden ve kendisine temas
edilenin) öldürüleceğini bildirmektedir. İkinci rivayette ise, İbn Abbas (r.a)
hemcinsi olan bir insana arkadan varan bekârın recmedileceğini söylemiştir. Bu
harekette, kendisine arkadan yaklaşılan
pasif tarafın erkek veya
kadın olması arasında
fark yoktur.
İslâm ulemâsı ister erkek
olsun ister kadın, ister kendi karısı olsun ister yabancı bir insana
arkasından yaklaşmanın haram olduğunda müttefiktirler. Ancak, bu işi yapanlara
uygulanacak dünyalık ceza konusunda, değişik delillere istinad ederek farklı
görüşlere sahip olmuşlardır. Bu görüşlerin özeti şudur.